Erős kezdés: Alto Perdon

2012. június 8., péntek

Santa catalina de Somoza - Foncebadon

hajnal elott 6 orakor indulas, szerelvenyigazitas

hajnali derenges, heves nyugati szel probalja visszatartani a kelo napot


A nap aranylo fatyolt terit a horizontra

nyugat felol azonban eros szel fuj, es felhok tornyosulnak

...es kibukkan a nap...

magyalrolgy erdo mellett haladunk - a drotkeritesbe kereszteket feszitenek a zarandokok



es feltunik El Ganzo

Rabanal del Caminoban a barban megreggelizunk

Ugy  atfagytunk, hogy Gabornak a borkesztyuben is faztak ay ujjai, enyemrol nem is beszelve, a reggeli

elindulunk hegynek fel

visszanezve csodalatos a panorama


szines kotorofu mezon haladunk, az otthoni sziklakertek jutnak eszunkbe

mar kozel a csucshoz visszatekintve ...

... de  meg messze a vege...

,...vegre elertuk a mai celt, Foncebadont








Santa Catalinaban valoban muy bien volt az alberge (La Blas), kibojtoltuk a vacsorat is (8,5 eu) ensalada mixta es Gabornak lomo en  pedig truchat (pisztrang) vacsoraztam. Ujra ott a kerees van valami kulonleges titkos izesitojuk, amitol utolerhetetelenul finom minden amit kapunk, vagy a  sok km teszi azza. Az en agyam igen recsegos volt, nem is mertem mozgolodni rajta, hogy ne zavarjam a halotarsakat, csak miutan  hallottam,hogy van egy hasonloan recsegos masik agy is, kezdtem kenyelembe feszkelodni magam. Az ejszaka alvassal telt. Reggel fel 5-kor felebredtunk, meeg pihentunk fel hatig, de 6 kor elindultunk, mert tudtuk nehez ut var rank. Na ez a mai nap A SZEL NAPJA volt. Mar mindent felvettem amim volt, megis ugy suvitett at rajtam, mintha ruha nelkul lennek. Bedoltunk a szelnek mint annak idejen a Delta nevu tudomanyos TV sorozatban az indulo kepkockakon a havas hegyet maszok. Mondtuk is: "nalunk ilyen hideg szel mar havat hoz" , de ahogy Gabika mondja a hegycsuson igazan szep kilatas akkor lesz,ha gyalog ersz el oda. Meg is tettunk mindent annak erdekeben, hogy elvezzuk a kilatast, csak az az eros szel ne fujt volna!! Fel is ajanlottuk minden szerettunknek, baratunknak es ismerosnek a boldogulasara. Ezt a mai napot azert mentuk, hogy beteg barataink meggyogyuljanak, hogy testvereink boldoguljanak, hogy anyukaink meg sokaig jo eroben eljenek, hogy gyermekeink megtalaljak a boldogsagot az eletukben, hogy unokaink szep, eros, egeszseges es elegedett felnotte valjanak. Kuldtuk is a szelet, hogy mindezt vigye el nekik.


Elertuk Foncebadont. Ket evvel ezelott is a templom melleti egyhazi szallason szerettunk volna megaludni, de hiaba ultunk egy oran keresztul a lepcsokon egy navarrai emberrel akinek a polojan a felirat ez volt: "100% NAVARRA" Aznap nem nyitott ki az alberge, visszakenyszerultunk a privat szallasra. Ma elsok voltunk a paroquiallis szallason, de a hospitalero jelezte, hogy csak masfel ora mulva nyit ki. Lefoglaltuk a helyet a zsakunkkal. Eljottunk, ide a kocsmaba, hogy mindezeket leirjuk a neten. Elkezdve vettem eszre, hogy nincs itt az USB kabel, amivel a kepeket felszoktuk tolteni. Gabor keszsegesen vallalta, hogy majd elhozza a zsakbol, a falu masik vegerol. El is hozta. Ideerve  kerdezem, es a fenykepezogep hol van? HUUUUU!!! mondja az a hatizsakom oldalzsebeben maradt.  Es elindul ujra vissza a falu masik vegebe, ahol a zsakunk eppen sorban all az alberge elott bebocsattasra varva. Eleg sokara ert vissza, jo az Isten, mondja, ugyan feleslegesen setaltam fel ujra a szallasig, mert mikor odaertem es lattam hogy a zsakom zsebe ki van nyitva (ahol a gepet tartogatom) rajottem, hogy vegig a zsebemeben volt a gep. Megis jo hogy visszamentem mert mar elkezdodott a bebocsattatas az albergebe, es igy eppen  le tudtam foglalni ket jo egyat. Most megyunk es kezdodik a rituale:mosdas, mosas, alvas mejd eves. Buen camino minden (mindegy milyen ) uton levo baratunknak szerettunknek. Holnap elerjuk a crus ferrot, leteszzuk az otthonrol hozott koveinket, es mindenkier elmondjuk a crus ferro imajat: "Uram, az igyekezetem szimboluma a zarandokuton legyen ez a ko, amelyet a Megvalto keresztjenek labahoz teszek, amely cselekedetem egyszer majd,  amikor az eletem tetteit elbiralod, a merlegnek azt a serpenyojet fogja melyebbre sullyeszteni, amelyikben a jotettek lesznek. Legyen igy!"

Legyen igy, mindotokert tesszuk le ezt a kovet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése